Skolestart

Skal dit barn starte i skole efter sommerferien, vil du modtage et brev i din digitale postkasse (e-boks) når det er tid til at skrive dit barn ind. Dette sker i december måned og fristen for indskrivning vil stå i brevet.

I Horsens Kommune skal indskrivning til skole ske digitalt via https://horsens.dk/Familie/Livsfaser/Skolestart

På denne side kan du finde svar på langt de fleste spørgsmål i forhold til at starte i skole eksempelvis:

•Førskole fra 1. maj

•Frit skolevalg – regler for at søge en anden skole

•Skoledistrikter

•Skoleudsættelse

Bemærk: De børn, der er tilmeldt førskole fortsætter automatisk i SFO efter sommerferien. Forældre, der ikke ønsker SFO efter sommerferien, skal selv udmelde deres barn på den digitale pladsanvisning.

Hvis du har brug for hjælp til at indskrive dit barn eller har spørgsmål, kan du kontakte Lundskolen på tlf. 76294141

Vi skal gøre opmærksom på, at hvis dit barn skal på privatskole, skal du også anvende den digitale indskrivning, hvor du har mulighed for at vælge privatskole.