Om skolen

Lundskolen er en over 100 år gammel skole placeret i yderområdet til Horsens - ca. 8 km. fra centrum.
Skolen er beliggende i et lokal samfund hvor der p.t er stor byggeaktivitet.
På skolen har vi klasser fra 0. - 9.  klasse og skolen har ca. 520 elever. Skolen har en sfo med plads til ca. 180 børn. De næste år stiger elevtallet markant på skolen.
Lundskolen er udskolingsskole for en del af Nim skolen. Børnene fra Nim starter på Lundskolen i 7. kl. hvilket også betyder, at der ved overgangen fra 6. til 7. kl. laves nye hold på skolen.
Skolen er afdelingsopdelt i indskolingen 0. - 3. kl., mellemtrin 4. - 6. kl. og udskoling 7. - 9. kl.
Al undervisning på skolen er som udgangspunkt parallellagt på årgangen hvilket giver gode muligheder for holddeling og bedre mulighed for differentiering i undervisningen.